Powered by Blogger.

Social icons

2/23/2014

Makuuhuoneessa / bedroom


Perheen miehet lähtivät famon ja fafan luokse katsomaan kultaottelua ja minä jäin parantelemaan lensuani. No enpä malttanut kauan levätä vaan piti kokeilla makkarissa muutamaa juttua; mm. vaihdoin makuuhuoneen tuolien paikkaa. Meillä on tuossa oven vieressä yleensä massiivisempi valkoinen nojatuoli. Nyt tilalle roudasin mustan korituolin. Se olisi kevyempi ja toisi vähän särmää. Sitäpaitsi kun meillä on lillemanin kulmaus järkkäilyssä niin voi olla, että toisesta tuolista joka tapauksessa joudutaan luopumaan. Ihan kiva näin. Lisäksi testasin tuon daamin tilalle toista julistetta, koska daami saattaa muuttaa olohuoneeseen. No testailuni ei toiminut joten jätin sen osan kuvaamatta.

Viikolla toinen marmorisista vintage yölampuista muutti tuohon kenkäkaappimme/pukeutumistason päälle. Lilleman on jatkuvasti sen kimpussa ja saanut sen kerran jo lattiallekin. Siksi poltin on hieman vinossa. Olkoon nyt tuossa korkean kaapin päällä turvassa ja minä toistaiseksi ilman yölamppua. :) Pikkumiehen kanssa on tehty aika paljon muitakin kompromisseja, mutta mitäpä siitä. Nautitaan toisen kasvuvauhdista ja touhuiluista. :)

/

Some photos from our bedroom. I tested that black chair next to the door. Usually there is a massive white armchair. I also put our other night lamp top of the shoe / dressing cabinet. Those vintage marble lamps I have got from my grandmother.

12 comments
2/22/2014

Black lines


Joku aika sitten täällä vilahti viimeisin julistehankintani, RK Designin Cross. Sen kaverijuliste "Black lines" jäi kummittelemaan mieleeni ja lopulta tilasin sen pienemmässä koossa eteiseemme. Tässäpä se nyt vielä pöydällä lepäillen.


Paksu tukeva paperi ja hieman rouhea mattapinta tuovat autenttisen fiiliksen noista pensselin vedoista. Ihana on. En aio vielä laittaa siihen kehyksiä, vaan pistän sen tuollaisenaan eteiseemme. Tänään piti käydä uusi penkki ja mattokin sinne hankkimassa, mutta jäivät lensun vuoksi ensi viikon hommiksi. 

Mitäs pidätte? Iskeekö teihin tällainen yksinkertaisuus?

Leppoisaa lauantai-iltaa. :)

/

You maybe remember this lates poster what I bought; Cross by RK Design. Other poster "Black lines" remained to haunt my mind and in the end I ordered it in a smaller size. Here it is now resting on the table but I will put it in to our hall. Love this simple beauty.
4 comments

Se valo / That light


Se on tällä viikolla hiipinyt aamuisin kahvihetkien seuraksi ja ollut seuranamme keskimäärin 9 tuntia päivässä. Se yhtäkkiä saa kaiken näyttämään kirkkaammalta, tekee mielen valoisammaksi, antaa voimaa ja olon, että kaikki on mahdollista. Koti näyttää raikkaammalta ja moni nurkka jopa jotenkin uudelta. Ihmeellinen valo; aurinko, joka tänäänkin oli seuranamme melkein 10 tuntia. Niin ne päivät pitenevät huimaa vauhtia. Kevät lähenee ja talvihorros on ohitse.

Kevät-tunnelmissa tänään kotiutin kimpun ranskalaisia tulppaaneja. Vielä nupussaan ja suht ryhdissäänkin. Odotan miten niiden hennot varret taipuvat upeiden kukkien painosta. Viime kesänä itse tuunattu marmorikehyskin tuli kaivettua pitkästä aikaa esiin. Päällystin siis vain Bauhausista ostetulla marmoritarralla Ikean kehyksen. Kuva on lehdestä leikattu. DIY-taidetta parhaimmillaan.

/

I so feel the spring. I love that light and days that have become longer. 
3 comments
2/21/2014

Viikon inspiraatio / This week's inspiration


Huh mikä viikko jälleen takana. Pillerikimaran voimin on jaksettu flunssan kanssa vetää viime päivät töissä. Eli tämä viikonloppu menee todennäköisesti rauhallisesti parannellen.. Kovasti huomenna haluaisin kuitenkin rientää uuden eteisenmaton ja jakkaran hakuun. Ja touhuilla kotona ja perheen kanssa tietysti muutenkin.. Katsotaan mihin voimat riittävät! 

Tämän viikon ehdoton tärppi ja oma inspiraationi lähde pakko jakaa täälläkin. Suosikkikaksikkoni on ollut jälleen vauhdissa, eli stailaus Pella Hedeby ja kuvat Kristofer Johnsson.

Loput kuvat Hitta Hem-blogista. Enjoy!

/

Love this apartment. Nice, inspiring start for this weekend.. Photos by my favorite interior couple from Sweden: styling Pella Hedeby and photos Kristofer Johnsson. See rest of this home from Hitta Hem-blog. Enjoy!
2 comments
2/16/2014

Sunnuntain sohvakuva / From the living room corner


Yksi pakollinen sohvakuva vielä sunnuntaihin. Nyt sen nurkkaan jännittämään Suomen mittelöä Kanadaa vastaan.. Voihan Sotsi ja Olympialaiset. Montas päivää nämä vielä kestävätkään?! :)

Mukavaa iltaa & uutta viikkoa!

/

Sofa sunday with sothsi and Olympics.


4 comments

2/28/2014

TGIF


Ah, tätä hiljaisuutta ja rauhaa. Nautin! Onpa taas tukka putkella mentykin koko viikko. Nyt ansaittu hengähdystauko arjen kiireistä. Viime viikonloppuna räpsityt kuvat starttaavat hyvin tämänkin viikonlopun. :)

/

Have a happy weekend!

2/23/2014

Makuuhuoneessa / bedroom


Perheen miehet lähtivät famon ja fafan luokse katsomaan kultaottelua ja minä jäin parantelemaan lensuani. No enpä malttanut kauan levätä vaan piti kokeilla makkarissa muutamaa juttua; mm. vaihdoin makuuhuoneen tuolien paikkaa. Meillä on tuossa oven vieressä yleensä massiivisempi valkoinen nojatuoli. Nyt tilalle roudasin mustan korituolin. Se olisi kevyempi ja toisi vähän särmää. Sitäpaitsi kun meillä on lillemanin kulmaus järkkäilyssä niin voi olla, että toisesta tuolista joka tapauksessa joudutaan luopumaan. Ihan kiva näin. Lisäksi testasin tuon daamin tilalle toista julistetta, koska daami saattaa muuttaa olohuoneeseen. No testailuni ei toiminut joten jätin sen osan kuvaamatta.

Viikolla toinen marmorisista vintage yölampuista muutti tuohon kenkäkaappimme/pukeutumistason päälle. Lilleman on jatkuvasti sen kimpussa ja saanut sen kerran jo lattiallekin. Siksi poltin on hieman vinossa. Olkoon nyt tuossa korkean kaapin päällä turvassa ja minä toistaiseksi ilman yölamppua. :) Pikkumiehen kanssa on tehty aika paljon muitakin kompromisseja, mutta mitäpä siitä. Nautitaan toisen kasvuvauhdista ja touhuiluista. :)

/

Some photos from our bedroom. I tested that black chair next to the door. Usually there is a massive white armchair. I also put our other night lamp top of the shoe / dressing cabinet. Those vintage marble lamps I have got from my grandmother.

2/22/2014

Black lines


Joku aika sitten täällä vilahti viimeisin julistehankintani, RK Designin Cross. Sen kaverijuliste "Black lines" jäi kummittelemaan mieleeni ja lopulta tilasin sen pienemmässä koossa eteiseemme. Tässäpä se nyt vielä pöydällä lepäillen.


Paksu tukeva paperi ja hieman rouhea mattapinta tuovat autenttisen fiiliksen noista pensselin vedoista. Ihana on. En aio vielä laittaa siihen kehyksiä, vaan pistän sen tuollaisenaan eteiseemme. Tänään piti käydä uusi penkki ja mattokin sinne hankkimassa, mutta jäivät lensun vuoksi ensi viikon hommiksi. 

Mitäs pidätte? Iskeekö teihin tällainen yksinkertaisuus?

Leppoisaa lauantai-iltaa. :)

/

You maybe remember this lates poster what I bought; Cross by RK Design. Other poster "Black lines" remained to haunt my mind and in the end I ordered it in a smaller size. Here it is now resting on the table but I will put it in to our hall. Love this simple beauty.

Se valo / That light


Se on tällä viikolla hiipinyt aamuisin kahvihetkien seuraksi ja ollut seuranamme keskimäärin 9 tuntia päivässä. Se yhtäkkiä saa kaiken näyttämään kirkkaammalta, tekee mielen valoisammaksi, antaa voimaa ja olon, että kaikki on mahdollista. Koti näyttää raikkaammalta ja moni nurkka jopa jotenkin uudelta. Ihmeellinen valo; aurinko, joka tänäänkin oli seuranamme melkein 10 tuntia. Niin ne päivät pitenevät huimaa vauhtia. Kevät lähenee ja talvihorros on ohitse.

Kevät-tunnelmissa tänään kotiutin kimpun ranskalaisia tulppaaneja. Vielä nupussaan ja suht ryhdissäänkin. Odotan miten niiden hennot varret taipuvat upeiden kukkien painosta. Viime kesänä itse tuunattu marmorikehyskin tuli kaivettua pitkästä aikaa esiin. Päällystin siis vain Bauhausista ostetulla marmoritarralla Ikean kehyksen. Kuva on lehdestä leikattu. DIY-taidetta parhaimmillaan.

/

I so feel the spring. I love that light and days that have become longer. 

2/21/2014

Viikon inspiraatio / This week's inspiration


Huh mikä viikko jälleen takana. Pillerikimaran voimin on jaksettu flunssan kanssa vetää viime päivät töissä. Eli tämä viikonloppu menee todennäköisesti rauhallisesti parannellen.. Kovasti huomenna haluaisin kuitenkin rientää uuden eteisenmaton ja jakkaran hakuun. Ja touhuilla kotona ja perheen kanssa tietysti muutenkin.. Katsotaan mihin voimat riittävät! 

Tämän viikon ehdoton tärppi ja oma inspiraationi lähde pakko jakaa täälläkin. Suosikkikaksikkoni on ollut jälleen vauhdissa, eli stailaus Pella Hedeby ja kuvat Kristofer Johnsson.

Loput kuvat Hitta Hem-blogista. Enjoy!

/

Love this apartment. Nice, inspiring start for this weekend.. Photos by my favorite interior couple from Sweden: styling Pella Hedeby and photos Kristofer Johnsson. See rest of this home from Hitta Hem-blog. Enjoy!

2/16/2014

Sunnuntain sohvakuva / From the living room corner


Yksi pakollinen sohvakuva vielä sunnuntaihin. Nyt sen nurkkaan jännittämään Suomen mittelöä Kanadaa vastaan.. Voihan Sotsi ja Olympialaiset. Montas päivää nämä vielä kestävätkään?! :)

Mukavaa iltaa & uutta viikkoa!

/

Sofa sunday with sothsi and Olympics.


Newer Posts Older Posts Home